środa, 4 grudnia 2013

Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia tydzień po tygodniu odcinek 8


Plan jedzeniowy robiłyśmy tu, tu i tu. Teraz jest czas na wykorzystywanie luźniejszych wieczory na ugotowanie/podszykowanie choć kilku dań. Jeśli chodzi o porządki to mój plan i schemat pokazywałam  również w tym poście, linkowanym wcześniej. Wygląda na to, że  machina świąteczna jest już w ruchu, można więc zająć się innymi drobiazgami. Jeśli jednak trochę się zagapiłaś i dopiero niedawno zorientowałaś się, że Boże Narodzenie jest tuż tuż, to na końcu tego posta mam dla Ciebie inny sposób.


W tym tygodniu Mikołaj zostawia grzecznym dzieciom jakiś drobiazg pod poduszką.... Moje dzieciaki już nie mogą się doczekać, chociaż syn B (lat 4) wyznał, że poważnie obawia się znalezienia rózgi ;) Mam w związku z tym do załatwienia jeszcze dwie czy trzy sprawy. Na liście rzeczy do zrobienie figurują jeszcze kartki z życzeniami. 



Pierwszy tydzień grudnia to znakomity czas kupowania kartek świątecznych. Dużo życzeń wysyłam mailem, ale całkiem przyjemnie jest też wysłać choć kilka (niezbyt modnych) pocztówek z choinką czy ośnieżoną chatką w lesie :) Kartki i znaczki kupię dzisiaj lub jutro, a w weekend namówię męża, żeby  je wypisał - on ma bardzo ładny charakter pisma. W przyszłym tygodniu wspólnie z chłopcami wrzucimy je do skrzynki. Właśnie dlatego znaczki kupuje wcześniej, kiedy jestem sama. Stanie z nimi na zatłoczonej i pozbawionej tlenu poczcie nie sprawia mi wielkiej frajdy...

Przy okazji przeglądu ozdób choinkowych okazało się, że w zasadzie nie mamy już papieru do pakowania prezentów. Są oczywiście 2-3 rolki  papieru i torebki zachomikowane w  poprzednim roku, w które zapakujemy podarunki dla dorosłych, ale przyznam że lubię prezenty dla chłopaków owijać w coś bardziej bajkowego. Ani to oszczędne, ani rozsądne, ale cóż...

5 grudnia dwa lata temu, kiedy dzieci już zasnęły, rozsiedliśmy się z mężem wygodnie, obejrzeliśmy jakiś film, coś tam jedliśmy i piliśmy. Potem beztrosko poszliśmy spać, a rano... obudziła nas rozpacz starszaka, że Mikołaj nie przyszedł!!! Na śmierć zapomnieliśmy podłożyć prezenty! Normalnie, Rodzice Roku. Na szczęście udało się dziecko uspokoić i zagadać, a minutę później okazało się że Mikołaj przez nieuwagę położył prezenty pod łóżkiem. To była akcja jak z Mission Impossible. Rok później ustawiłam (na wszelki wypadek) przypomnienie w komórce na 23.30. W tym tygodniu też tak zrobię.

Skoro już o Mikołaju mowa... Przypominam o możliwości zrobienia mailowej odpowiedzi od Mikołaja. Szok i zaskoczenie nawet u starszych dzieci są tak rozczulające, że będziecie pod wrażeniem. Jeśli jeszcze tego nie robiłaś, to w tym roku koniecznie spróbuj. Jeśli nie masz dzieci, to pomyśl o dzieciach znajomych lub nawet o kimś dorosłym - taka opcja też jest dostępna. Wersja podstawowa usługi jest darmowa - jeszcze nigdy nie dokupowałam tam dodatkowych opcji, bo nie widzę takiej potrzeby. Zanim zabierzesz się do pracy przygotuj sobie kilka zdjęć (cyfrowych), na których jest twoje dziecko. Z tegorocznych nowości: można już m.in. wybrać Polskę jako kraj pochodzenia dziecka!

Jeżeli dopiero teraz zaczęłaś myśleć o przygotowaniach do Świąt i czujesz z lekka, że ziemia usuwa Ci się spod nóg, to nie próbuj nadrabiać straconych dni i tygodni, tylko zastanów się jakie chcesz mieć Święta. Kiedy ja zamykam oczy i wyobrażam sobie  nasze Boże Narodzenie widzę: roześmiane dzieci rozdzierające kolorowy papier, błyszcząca choinkę w tle, jakieś dobre jedzenie i picie. Koniec. Nie widzę, czy w szafach jest czysto ani czy rodowe srebra są czyste. Możesz zapytać męża i dzieci na co oni czekają, wyobrażając sobie ten okres. O co się założymy, że nikt nawet nie zająknie się na temat mycie okien? Jeśli żyjesz szybko i Boże Narodzenie w tym roku nieco Cie zaskoczyło, to zastanów się jaki jest Wasz plan minimum i zróbcie tylko to. Nadrobisz za rok.
PODPIS

13 komentarzy:

  1. Dobry pomysł. Mam właśnie poczucie, że wszystko się posypie od kiedy w mieszkaniu jest niemożliwy bałagan uczyniony przez siostrę, a mamie jeszcze 2 tygodnie nie będzie się spieszyło z robieniem czegokolwiek. Będę każdego dnia robic coś na rzecz porządku, może to jakoś będzie.
    Dominika ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominika, Święta to podobno czas cudów, więc może Twoi domownicy sprawią Ci miłą niespodziankę :)

      Pozdrowienia,
      Anna

      Usuń
  2. Właśnie otrzymałam list od Mikołaja z polecanej przez Ciebie strony - absolutna bomba! Twoje wpisy bez mentorskiego nadęcia zachęcają mnie do działania a moja droga do zorganizowanego domu trudna. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmik od Mikołaja robi u nas furorę :)
      Dziękuję bardzo za takie ciepłe słowa! Naprawdę jest mi bardzo, bardzo miło. Trzymam za Ciebie kciuki, a w razie czego służę pomocą.

      Pozdrowienia,
      Anna

      Usuń
  3. Odkryłam Twojego bloga przez przypadek i zachwyciłam się nim ;) Akcja sprzed 5-ciu lat nieźle nas rozbawiła...
    Widziałaś stronę :listymikolaja.pl
    Pozdrawiam
    ^chanka^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie witaj i czuj się jak u siebie :) Widziałam tę stronkę - wzorowana właśnie na PNP, szkoda tylko, że płatna.
      Pozdrawiam,
      Anna

      Usuń
  4. Aniu, czy tę odpowiedź od Mikołaja można ustawić na konkretny dzień, czy ona pod razu przychodzi? Moja ośmiolatka ma tablet i chcę, żeby nadejście maila ją zaskoczyło:) Ile tam wchodzi zdjęć do jednego listu, jest jakiś limit? Na razie przygotowałam po 5 na łebka:)

    My kartki robimy sami (dla babć, cioć itepe), będzie to jedno z zadań kalendarza adwentowego. W tym roku poszłam trochę na łatwiznę i kupiłam gotowy zestaw do robienia kartek w Lidlu, ale rok temu sama im uszykowałam materiały (papiery, odbite stepelki, wstążeczki, naklejki). W nowej szkole się na razie nie ujawniam (leń:D), ale w starej wiedziano o moim hobby, wiec prowadziłam też takie plastyczne warsztaty dla całej klasy (to, co dzieci robiły, było sprzedawane na szkolny kiermaszu).

    Jeśli chodzi o przygotowania do Świąt:
    Dziś planuję menu i zastanowię sie, co kiedy kupić/ugotować. Ciasto na piernik staropolski stoi na balkonie:) Dobry pomysł z tymi znaczkami, wpadnę przy okazji na pocztę i kilka kupię. Mamy juz obyślone prezenty, część już kupiliśmy (na Mikołajki, czyli jak mówią moje dzieci "od małego Mikołaja" już są, tylko trzeba spakować). W przyszłym tygodniu chcę już ieć prezenty dla mojej mamy i dla męża.
    Co do sprzątania, to okien nie myję, na co dzień staram się wszystko ogarniać, więc tylko kilka dni przed Wigilią zrobię większe sprzątanko.
    W tym tygodniu chcę przejrzeć ozdoby choinkowe, bo pewnie lada dzień ubierzemy choinkę (w szkole i na osiedlu już stoją!).

    PS. co do akcji mikołajkowej:), to ja pamiętam któreś święta, kiedy chyba do 3 w nocy pakowaliśmypaczki, było to jeszcze w czasie, kiedy kupowaliśmy jakieś absurdalne ilości prezentów, od kolejnego roku umówiliśmy się na dwa dla każdego (plus ksiażki).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnes, w wersji podstawowej, z tego co wiem, mail przychodzi niemal natychmiast. Nie wiem jak jest w wersji płatnej. Na jeden list potrzebujesz dwa zdjęcia - coś w rodzaju portretu i zdjęcia z jakiegoś wydarzenia - wakacji, meczu czy innej imprezy. W wersji premium (płatnej) można dodać chyba jeszcze 3 dodatkowe fotki.
      Tymi kartkami to mnie teraz zabiłaś - twarda sztuka z Ciebie - ja jestem z siebie dumna, jeśli uda mi się KUPIĆ kartki. O zrobieniu nawet nie myślę. Ale trochę wjechałaś mi na ambicję, więc może w przyszłym roku się odważę.
      Widzę, że z przygotowaniami do Świąt, to już poważnie zaawansowana jesteś - super. My w weekend sprawdzimy czy sprzedają już u nas choinki, jeśli tak to też zaraz będziemy ubierać.

      Akcja pakowania do 3 w nocy też jest niezła!


      Pozdrowienia,
      A.

      Usuń
    2. Wielkie dzięki za link do tego Mikołąja - radość była ogromna:) A jakie emocje, kiedy maszyna zastanawiała się, czy dziecko było grzeczne:D Korciło mnie, zeby wybrać wersję "pół na pół", oj korciło:)

      Usuń
  5. Mam jeszcze pytanie dotyczące sprzątania, piszesz o dokładnym myciu piekarnika, ja też pwoinnam to zrobić - masz jakiś fajny sposób na czyszczenie? Nie lubię tych pianek, bo mam wrażenie, ze są strasznie trujące;), a i niespecjalnie widzę efekty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam, mam - wrzucę stosownego posta niebawem - pewnie w weekend albo w poniedziałek :) Ja też nie znoszę tych pianek. Fuj!

      A.

      Usuń
  6. Witaj :)
    Wiele razy wspominałaś o kupowaniu na promocjach i wyprzedażach, a także korzystając z rabatów. Czy mogłabyś stworzyć taki "mini przewodnik" na ten temat? Osobiście nigdy nie patrzyłam na zakupy pod tym kątem, a oszczędzanie i zorganizowanie się jest moim celem... Z chęcia dowiedziałabym sie kiedy jakie sklepy mają wyprzedaże, gdzie cyklicznie i na co są promocje oraz gdzie szukać kodów/kart/kuponów rabatowych :)
    Pozdrawiam
    Margolcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Margolciu, pewnie Ania Ci dokładniej odpisze, ale ja poradze, żebyś zaglądała na jej stronę na FB, stamtąd dowiedziałam się, że jest ku[pon promocyjny w H&M. Jest tam dużo informacji o wyprzedażach czy okazjach.

      Usuń

Bardzo się cieszę, że chcesz podzielić się ze mną swoimi wrażeniami i przemyśleniami. Uprzejme, zachęcające i dodające odwagi słowa zawsze są publikowane. Z niecierpliwością czekam na Twój komentarz.